Jak zrobić zrzut z pulpitu komputera?

W trakcie codziennego korzystania z komputera może pojawić się wiele sytuacji, w których będziemy chcieli zapisać aktualny obraz wyświetlany na naszym monitorze. Przedstawiamy jak zrobić tzw. screeshot tj, obraz tego co aktualnie mamy na ekranie naszego komputera.

Naciskamy  przycisk Print Screen, który znajduje się na naszej klawiaturze. Następnie otwieramy program Microsoft Paint ( w pasku systemowym wybieramy przycisk Start > Wszystkie programy > Akcesoria > Paint). Otworzy się nowe okno i kliknij wewnątrz białej części.

Przechodzimy do menu Edycja i klikamy w polecenie Wklej. Następnie w zakładce wybieramy menu „Plik” i wybierz opcję Zapisz jako. Pojawi się nowe okno, w okienku Zapisz jako typ wybierz opcję PNG lub JPG. Zapisujemy nasz obraz pod wybraną nazwą. Wybieramy miejsce do zapisania i klikamy Zapisz.
Zrzut ekranu jest gotowy.Jeśli chcemy  komuś wysłać ten obraz, wystarczy, że podczas wysyłania wiadomości e-mail załączymy go wybierając opcję Załącznik.