Dam Ci batonik a Ty powiesz jakie masz hasło

Okazuje się, że nawet najlepsze zabezpieczenia sieci firmowej stają się bezskuteczne w konfrontacji z ludzkim brakiem odpowiedzialności i świadomości bezpiecze?stwa.
Z bada? przeprowadzonych w Londynie wynika, iż ponad 70% pracowników było skłonnych do wyjawienia swojego hasła do firmowej sieci w zamian za … batonik czekoladowy. 37% ankietowanych osób zgodziło się na wymianę od razu, 34% uległo – przyznając jednocześnie rację – kiedy ankieterzy stwierdzali, że hasłem jest pewnie imię latorośli lub domowego zwierzaka.
Szefowa targów Infosecurity Europe 2004, Claire Sellick, skomentowała wyniki bada? stwierdzeniem, iż pracodawcy przykładaja zbyt małą wagę do szkole? pracowników w zakresie bezpiecze?stwa. Sami zainteresowani twierdzili, że zbyt duża ilość kodów i haseł do zapamiętania powoduje u nich stres i niezadowolenie. Woleliby aby obecne procedury bezpiecze?stwa zamienić np. na identyfikację biometryczną lub kartach chipowych.

[źródło: © Enter]