DirectX 10 – spowolni gry.

Gdy światło dzienne ujrzy nowa wersja systemu Windows jednocześnie ukaże się również wersja 10 podsystemu graficznego Windows – DirectX.

Otóż Jak wiadomo Windows Vista korzystać będzie z całkowicie nowego podsystemu graficznego który miał się nazywać „Windows Graphic Foundation (WGF)”, spece z Microsoftu zdecydowali o pozostaniu przy starej nazwie DirectX.

Przedewszystkim nowy Dx 10 ma obsługiwać programy odpowiedzialne za modelowanie shaderów w wersji 4.0 oraz w teorii nowy zestaw bibliotek ma być dużo szybszy.
Dlaczego w teorii otóż jak się okazuje aby to osiągnąć, projektanci tego srodowiska zdecydowali się na usunięcie bibliotek obsługujących Dx w wersjach 7,8 oraz 9. W ich miejsce powstanie oprogramowanie emulujące, tłumaczące ich graficzne API dla bibliotek Dx10, co spowoduje spowolnienie ich działania, tymczasem najczęstrzymi programami wykorzystującymi wspomniane biblioteki są oczywiście gry.

Wygląda na to iż nadchodzącemu systemowi Windows Vista nie przybędzie zwolenników gdyż wysokie wymagania sprzętowe, brak obsługi technologi Open Gl, spowolnienie działania gier wykorzystujących starsze Dx będzie raczej odstraszało niż przyciągało nowych użytkowników.